loading...
تبریز شهر آرزوها
رامین بازدید : 2760 یکشنبه 26 آذر 1391 نظرات (1)
افتتاح فاز یک منطقه گردشگری سد امند و کلنگ زنی فاز دوم 

با بهره برداری از  ورزشهای آبی  اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی در  مجتمع گردشگری سد امند توسط استاندار

کلنگ زنی و شروع ساخت هتل 5 ستاره سیمرغ سد امند 


فاز نخست دهکده گردشگری سد امند شامل ورزشهای آبی بدست استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد .با بهره برداری از فاز نخست این منطقه گردشگری، امکان انجام ورزش های آبی در دریاچه خاکی سد امند فراهم شد و علاقمندان می توانند از امکانات ورزش های آبی این طرح مانند اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی استفاده کنند.


این طرح سرمایه گذاری در زمینی به وسعت بیش از 80 هکتار در دست اجراست و تاکنون بیش از 90 میلیارد ریال برای ساخت مرحله نخست آن هزینه شده است.



بر اساس اعلام سرمایه گذار این طرح، با پایان آخرین مراحل ساخت مجموعه سالن پذیرایی و بوفه های ساحلی حاشیه سد امند، شهروندان و گردشگران می توانند از فروردین ماه سال آینده از این منطقه زیبا استفاده کنند.


ساخت ویلاهای اقامتی در محوطه اطراف رودخانه، هتل پنج ستاره، کافی شاپ های سنتی و مدرن، رستوران و دهکده سنتی عشایری با آلاچیق های ساخته به سبک عشایر از سایر اماکن اقامتی و پذیرایی در دست ساخت منطقه گردشگری سد امند هستند.




تراب محمدی رئیس سازمان گردشگری استان نیز  با اشاره به طبیعت بسیار زیبای حاشیه سد امند و نزدیکی آن به شهر تبریز به عنوان پتانسیل های جذب گردشگر در آینده ای نزدیک، اظهار کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، هم اکنون امکان ورزش های آبی در دریاچه سد خاکی امند برای عموم مردم و گردشگران وجود دارد.




عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با بیان اینکه این طرح سرمایه گذاری در زمینی به وسعت بیش از 80 هکتار در دست اجراست، اضافه کرد: از سوی سرمایه گذار بخص خصوصی، تاکنون بیش از 90 میلیارد ریال برای ساخت مرحله نخست این طرح دهکده توریستی تفریحی، اقامتی هزینه شده است.


محمدی گفت: با پایان آخرین مراحل ساخت مجموعه سالن پذیرایی و بوفه های ساحلی حاشیه سد امند، شهروندان و گردشگران می توانند از فروردین سال آینده از این منطقه زیبا استفاده کنند.



وی افزود: ساخت ویلاهای اقامتی در محوطه اطراف رودخانه، هتل پنج ستاره، کافی شاپ های سنتی و مدرن، رستوران و دهکده سنتی عشایری با آلاچیق های ساخته به سبک عشایر از سایر اماکن اقامتی و پذیرایی در دست ساخت قطب گردشگری سد امند هستند.


محمدی با اشاره به طبیعت بسیار زیبای حاشیه سد امند و نزدیکی آن به شهر تبریز به عنوان پتانسیل‌های جذب گردشگر در آیند‌ه‌ای نزدیک، یادآور شد: در دریاچه سد خاکی امند که زیستگاه درناهای روسی است، ماهی کپور پرورش و نگهداری می‌شود و برای زیبایی مسیر دسترسی به آن بیش از 6 هزار اصله نهال درخت اقاقیا توسط سرمایه گذار طرح کاشته شده است.


در حاشیه آیین بهره برداری از مرحله نخست قطب گردشگری حاشیه سد امند، عملیات اجرایی هتل پنج ستاره سیمرغ نیز آغاز شد .  


منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر به دليل موقعيت خاص جغرافيايي، بهترين مكان جهت سرمايه گذاري طرح مزبور به شمار مي رود.فاصله منطقه گردشگري سد امند تا تبريز كوتاه است، نزديكي به مسير فرودگاه و راه آهن را از ويژگي هاي خاص آن دانست.


مدیر پروژه سرمايه گذار ی منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر در یک گفتگوی خبری با بيان اينكه قبل از آغاز عمليات اجرايي پروژه، سد امند به مدت 17 سال راكد و بدون حضور گردشگر باقي مانده بود، ميزان بازديد مردم از اين منطقه را بعد از ايجاد جاده سلامت، چشمگير خواند.



سرمايه گذار منطقه نمونه گردشگري سد امند شبستر با بيان اينكه بسترسازي تسهيلات زير بنايي قبل از آغاز عمليات اجرايي پروژه انجام گرفته است، گفت: محوطه سازي زمين به اتمام رسيده و ايجاد فضاي سبز نيز در حال انجام است.


وي با اشاره به استقبال مردم از جاده سلامت كه شامل مسيرهاي دوچرخه سواري و پياده روي است، خاطر نشان كرد: "مقرر شده تا در آينده اي نزديك مسابقات ماهانه پياده روي در اين مسير برگزار شود."
 


این سرمایه گذار با بیان اینکه 56 هکتار دیگر نیز در صورت موافقت اداره کل منابع طبیعی استان به مجموع 80 هکتار وسعت این طرح افزوده خواهد شد، اظهار کرد: باغ وحش، کمپ های اقامتی کوتاه مدت خانوادگی و آلاچیق‌های جنگلی امکانات و تاسیسات پیش بینی شده در این فضای الحاقی را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط mahtab در تاریخ 1392/04/27 و 3:05 دقیقه ارسال شده است

این سد دقیقن کجاس؟میخام برم اما تو گوگل مپ پیداش نمی کنم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 661
  • بازدید کلی : 58,619